از ارکان اصلی هر نمایشگاهی ، غرفه شرکت کنندگان جهت ارایه و نمایش کالاها و خدمات می باشد. ساخت و آرایش غرفه از ابزارهای موثر تبلیغات بوده و اهمیت آن تا حدی است که در کشورهای صنعتی ای نحوزه دارای مدیریتی مستقل در شاخه نمایش و در ایجاد اشتغال و درآمدزایی از درجه بالایی برخورداراست . سازه های نمایشگاهی معمولا در دو دسته کلی سازه های آماده و سازه های خودساز دسته بندی می شوند.

سازه های آماده یا استاندارد نمایشگاه

این دسته از سازه ها از نوع سازه های مدولار و یک شکل بوده که دارای ابعاد یکسان هستند و به نسبت مساحت غرفه مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از سازه های آماده وجود دارد . پارتیشن بندی و اسپیس فریم از انواع رایج سازه های آماده نمایشگاهی هستند.

سازه های خودساز

نوع دیگری از سازه ها هستند که بصورت اختصاصی برای هر غرفه طراحی می شوند و بسته به نوع طراحی می تواند انواع و اشکال و متریال های خاصی مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع از سازه ها که معمولا یکبار مصرف هستند و پس از اتمام هر نمایشگاهی تخریب می شوند معمولا از رنگ سازمانی هر مجموعه و لوگو و زمینه کاری در طراحی غرفه استفاده می کنند . غرفه های خودساز باید حتما قبل از اجرا طرحهای خود را به ستاد برگزاری ارسال نمایند تا مورد تایید قرار بگیرد.

لطفا جهت طراحی و یا غرفه سازی با شماره های شرکت تماس حاصل فرموده یا فرم ارتباط با ما را پرنمایید تا کارشناسان ما راهنمای شما باشند